İngilizce iyelik sıfatları Possesive Adjectives

İngilizce iyelik sıfatları yani sahiplik sıfatları; İsimlerin ön taraflarına gelirler.
Her hangi bir şeyin kime yada neye ait olduğunu belirler.
Tek başına kullanılamazlar. Mutlaka iyelik sıfatlarından sonra isim gelmelidir.



My

benim  
Your
senin

His

onun (erkek için)

Her

onun (kadın için)

Its

onun (hayvan ve eşya için)

Our  

bizim
Your sizin
Their onların


Örnekler:

This is my pencil. ( Bu benim kalemimdir. )

This is my book. ( Bu benim kitabımdır. )

This is my table. ( Bu benim masamdır. )

My father is a dentist. ( Benim babam bir diş doktorudur. )
Your teacher is in İzmir. ( Senin öğretmenin İzmirdedir.)

His teacher at school. ( Onun öğretmeni okuldadır. )

İts door is long. ( Onun kapısı uzundur. )

Our mother is at home. ( Bizim annemiz evdedir. )

Your friends are at school. ( Sizin arkadaşlarınız okuldalar. )

Their cat is at home. (Onların kedisi evdedir. )

Yorumlar

  1. Your wife is at home.

    Senin karın evdedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soru cümlesi şu olmalıydı
      is your wife at home ?
      senin karın evdemi dir ?

      Sil
  2. This is my book.
    Bu benim kitabım.

    İs this your book?
    Bu senin kitabın mı?

    YanıtlaSil
  3. İs this your cat?
    Bu senin kedin mi?

    Yes, this is my cat.
    Evet, bu benim kedim.

    YanıtlaSil
  4. İt is her schoolbag.
    O onun okul çantası.

    That is her doll.
    Şu onun oyuncak bebeği.

    YanıtlaSil
  5. İts name is Mırnav.
    Onun adı Mırnav.

    Our car is big.
    Bizim arabamız büyük.

    Your kithcen is small.
    Senin mutfağın küçüktür.

    These are their computers.
    Bunlar onların bilgisayarlarıdır.

    YanıtlaSil
  6. You've got an English book.
    Sen İngilizce kitaba sahipsin.

    Your book is thick.
    Senin kitabın kalındır.

    YanıtlaSil
  7. We've got a garden.
    Bizim bahçemiz var.
    Biz bir bahçeye sahibiz.

    Our garden is big.
    Bizim bahçemiz büyüktür.

    They've got a hause.
    Onlar bir eve sahipler.
    Onların bir evi var.

    Their hause is small.
    Onların evi küçüktür.

    YanıtlaSil
  8. Esra's got a cat.
    Esra bir kediye sahiptir.

    İts name is Tıgır.
    Onun adı Tıgırdır.

    Esra's got a jacket.
    Esra bir cekete sahiptir.

    Her jacket is a yellow.
    Onun ceketi sarıdır.

    Esra's got two skirts.
    Esra iki eteğe sahiptir.

    Her skirts are blue.
    Onun etekleri mavidir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder