İngilizcede İsim, ad sorma ve tanışma diyalogları!

İngilizcede karşınızdaki kişi ile tanışırken;
What is your name? (Adın nedir? ) sorusu kullanılır.
İsim sorma sorusuna;
My name is Ahmet. ( Benim adım Ahmet)
Veya
I am Ahmet. ( Adım Ahmet)
Yanıtı verilir.
Arkadaşlar;
Tanışma sonrası memnuniyet ifadeleri konuşulması gereklidir.
Yani;
“Tanıştığımıza memnun oldum.” İfadesi kullanılmalıdır.
Pleased to meet you.
Nice to meet you.
Glad to meet you.
Yukarıda ki üç cümlede “ Tanıştığımıza memnun oldum.” Anlamına gelir.

Örnek: İki kişi arasında tanışma diyaloğu;
OSMAN: Hi I am Osman. ( Merhaba Benim adım Osman.)
What is your name? ( Senin adın nedir?)
BUSE: My name is Buse. ( Benim adım Buse.)
OSMAN: Nice to meet you. ( Tanıştığımıza memnun oldum. )
BUSE: Pleased to meet you Osman. ( Tanıştığımıza memnun oldum Osman. )

Yorumlar

  1. Eda Yıldırım14 Kasım, 2010

    Merhaba adım Eda Yıldırım sizlere 6. Sınıf İngilizcesi düzeyinde basit bir tanışma diyalogu gönderiyorum.
    Sophie: Hi, I am Sophie. What is your name?
    “Merhaba adım Sophie. Sizin adınız nedir?”
    Thomas: Hi, My name is Thomas. How are you?
    “Merhaba benim adım Thomas. Nasılsınız?”
    Sophie: Fine, thanks. And you?
    “İyiyim teşekkürler ya siz ?”
    Thomas: I am verywell. Where are you from?
    “Çok iyiyim. Nerelisiniz?”
    Sophie: I am from England. Where are you from?
    “İngiltereliyim. Siz nerelisiniz?”
    Thomas: I am from America. Are you a businessman?
    “Ben Amerikalıyım. Siz işadamı mısınız?”
    Sophie: No I am not. I am a dentist. What are you?
    “Hayır değilim. Ben diş doktoruyum. Siz necisiniz?”
    Thomas: I am a teacher. How olda re you?
    “Ben bir öğretmenim. Kaç yaşındasınız?”
    Sophie: I am 34 years old. And you?
    “Ben 34 yaşındayım. Ya siz?””
    Thomas: I am 40 years old.
    “Ben 40 yaşındayım.”
    Sophie: See you later!
    “Tekrar görüşmek üzere!”
    Thomas: See you later!
    “Tekrar görüşmek üzere!”

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda tşk ederim

      Sil
    2. dalgınlıkla bir hatta yapılmış ama güzeldi diyalog teşekkür ederim Eda :

      Sil
  2. çok çok çok sağolun bu parağraf bana çok yardımcı oldu bunu yazan kişiden Allah razı olsun =)

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  5. Eda ıyı elıne saglıkta burada sence bır yanlıslık yokmu
    I am from America. Are you a businessman?
    Bır bayana sorarken kesınlıkle bu hatayı yapmayın alıngan olabılır
    busınessman erkekler ıcın busınesswoman bayanlar ıcın..

    YanıtlaSil
  6. Edanın gözünden kaçmış sanırım; Erkek kurgusuyla yazılmış bir metin. Güzelde olmuş fakat isim kadın ismi tabi ki hatalı.
    Ama unutmayın anadilimizde bile bazen bir adama amca yerine teyze yada, bir kadına hala yerine amca dediğimiz oluyor dalgınlıkla.

    YanıtlaSil
  7. çooooooook güzeeeeeeeeeeelllllll olmuş

    YanıtlaSil
  8. Eda yıldırım çok güzel yapmış ama businessman erkekler içindir businesswomen kızlar içindir arada öyle dalgınlıklar olur

    YanıtlaSil

Yorum Gönder